Clive Barker's Jericho (dojmy z dema)

Clive Barker's Jericho (dojmy z dema)

3.10.2007 Baf! Buuuuu! Uaaaaaaaaa!

Baaaaaaaaaf, bojíte se? Že ne? Tak věřte, že po dohrání této hry vás k smrti vyděsí i malinké baf, a to tak, že zavřete všechna dveře a okna v domě a sklep se stane vaším úhlavním nepřítelem. Vítejte v Jerichu...

Poslat na e-mail | Tisknout |  Sekce: Archiv / PC - preview

Clive Barker, představovat tohoto švarného jinocha je zbytečnější než vysvětlovat vlastní tchýni, že jste pro její dceru ten pravý. Tento autor hororů, který už uvedl jednu svou hru na vaše-naše nablýskané monitory se sice nevyrovná slávě svých předchůdců Alfreda Hitchcocka nebo Stephena Kinga, ale i tak sahá toto jméno dál než jen za jeho rodnou ves. Ale dost, tady nejsme na referátu, takže přejdeme k věci.

Jericho
Název hry Jericho nevyznačuje, jak si někteří mohou myslet, starodávné biblické město. Jedná se o sedmičlenný speciální tým, ve kterém nechybí ani namakaní svalovci, ani sexy kočky v přiléhavých kostýmech, ve kterých bychom se těžko vůbec pohnuli, a samozřejmě nechybí super velké zbraně a dokonce ani různé magické schopnosti. Je tu prostě vše co, dámy prominou, mužskému oku lahodí. Mezi toto za druhé světové války stvořené komando patří kapitán Ross; seržantka Billie Church, která využívá krev k sesílaní kouzel a s mečem umí tak dobře, že i mistr Yoda by mohl závidět; dále dvěmi pistolemi vyzbrojený otec Rawling; pyromancer Delgado; lesbická psycho-sniperka Abigail Black a Jones, který dokáže ovládnout mysl nepřítele a poslouží i jako mechanik. Komando má za úkol zastavit vzestup k moci jakéhosi tvora, kterého pánbůh stvořil tak po deseti pivech a jednom jointu a radši ho ukryl na místo zvané The Box, mimo náš svět. Jenže nebyl by to syn všemohoucího, aby se nepokusil nějak vydrápat ze svého vězení. Zatím se ho pokaždé podařilo nějak zastavit, ale čím víc to zkoušel, tím lepší zbraně shromažďoval a nyní ho bude ještě těžší zatlačit zpět. Alespoň máme o volných víkendech co dělat.

Vítejte v Africe
Náš mutantík si tentokrát vybral jako místo vzestupu jistou africkou poušť, kde z písku starověké město stvořeno bylo. Na to armáda vyslala jednotku, aby místo prozkoumala, ale dle očekávání tam někde zakysla a už je nikdo nikdy neviděl. Na druhý pokus tedy americká armáda vysílá na jistotu do akce Jericho. Codemasters slibují předskriptované situace, které můžete znát například z her jako Resident Evil, Tomb Raider nebo God of War (a nově třeba Heavenly Sword), ovšem tady jsou zakomponovány přímo do boje. Představte si, že po vás křižácký voják švihne svou sekeru, vy pohotově stisknete tlačítko a postava se vyhne, a aby toho nebylo málo, ještě zasadí konečnou ránu. To přidá hře na realističnosti, zvýší level strachu, jelikož nikdy nevíte, kdy po vás kdo co hodí, a to vás dokáže udržet v určitém napětí a vydatně procvičí vaše reflexy. Skvělé osvěžení do stereotypu obyčejných hororových stříleček.

Dojmy z dema…
Před pár dny vyšlo i demo a my (resp. podrobněji jeden z nás) jsme se na něj s radostí (nebo spíš se strachem?) vrhli. Demo vás zavede do mise pár kol po začátku a pod vaši ruku vám šoupne hned trojici hlavních charakterů. A to Billii Church, která je již výše zmíněná, s čipernou sniperkou Black. Jako poslední charakter se nám představí kulometčík, který se svým rotačním kulometem dokáže narobit hezkou paseku. Mezi hrdiny lze plynule přepínat prostřednictvím přehledného a jednoduchého menu, které dělí charaktery na tým Alfa a tým Beta. Možná se vám zdá přepínání v průběhu mise jako nadbytečný luxus, každopádně hra vás do přepínání bude v podstatě nutit. Tu je třeba vyšplhat na zeď, tu je třeba využít sniperčiny speciální vlastnosti, tj. něčeho na způsob síly z Hvězdných válek, kdy hrdina pomocí mysli dokáže posouvat těžkými překážkami a tím vám umožní udělat si prostor na procházení. Takovouto speciální vlastnost má ostatně každý z těch několika málo charakterů, za které si v demoverzi lze zahrát. Třeba Billie se řízne nožem, čímž udělá něco na způsob totemu, který dávám všem okolním pacholíkům stoon (alias znemožní jim se hýbat). U kulometčíka je to zase fireball, který dokáže střílet z ruky. Sniperka má dvě vlastnosti, kromě již zmíněné síly je to i ovladatelná kulka, kdy vystřelí kulku ze své sniperky a vy pak můžete kulku navigovat až do cíle, až do hlav všech nejbližších pekelníků vzhledem k tomu, že nepřátel jde na jeden výstřel postřílet více najednou.

Na mé sestavě (Intel Core 2 Duo E6600 a GeForce 7600GT 256 MB) mi hra jela v pohodě na trošku vyšší medium. Grafika vypadala docela hezky a krev se zdála poměrně realistická. Ať už se vám na grafice líbí cokoliv, musíte mi dát za pravdu, že tato hra je nadmíru brutální a morbidní, až se vám z toho občas bude blbě (pokud špatně snášíte krev).

Baf faktor? Ačkoliv je Clive Baker tvrďák a jeho knížky mají správnou hororovou hloubku, hra není zas tak ultra hororová, ačkoliv věřím, že teprve finální verze vyloží všechna esa. Je tu sice pár bafacích momentů, konkrétně jeden, ale přesto jsem se povětšinou soustředil na přesné headshoty než na stoupající adrenalin v krvi. A když už je řeč o těch headshotech, ve hře je pěkná řádka nestvůr a na každou se musí trochu jinak. Vyskočí na vás potvora s mečem a štítem? Pokropte ho dávkou z kulometu a až se bude oklepávat, zamiřte přesně na jeho hlavu, kterou mu štít už tolik nechrání, a vystřelte. Nejlépe třeba z kulometčíkovy pistole, která má sice malý zásobník a kadenci jako banbitka z osmnáctého století, ale zas na druhou stranu dává nadmíru vysokou damage.

Konečný dojem z dema? Moc hezký, moc krátký a moc málo charakterů. Ačkoliv jsem demo dohrál již víc jak 3x, díky naprosté odlišnosti jednotlivých hrdinů jsem se ani jednou nenudil.

Multiplayer? Kdepak
Někoho by snad mohla absence multiplayeru mrzet, ovšem sami autoři prohlásili, že musel být vypuštěn, aby mohl být co největší náboj vtěsnán do hry pro jednoho hráče. A pokud z úst Cliva vyjde slovo náboj, je na čase odříznout se od světa a až do vydání hry meditovat a psychicky se připravovat. Můžeme očekávat temný level-design, strašidelné různorodé protivníky, odlišná prostředí a hlavně atmosférickou, hodně strašidelnou hudbu, při které vám mráz přejede po zádech tam a zpátky minimálně desetkrát. Tady se ukazuje, do čeho investovat našetřené úspory. Rozbijte prasátko a kupte si do domu lepší zámky a hodně světel, bez tohoto zabezpečení bych ani nezkoušel hrát, jinak se stanete závislými na práškách na uklidnění a po třech dnech nepřetržitého hlídání hlavního vchodu a vybírání co největšího rotvajlera na hlídání zadního vchodu se vám možná podaří i usnout.

Takže pokud chcete hrát opravdu něco děsivého, zde se nabízí šance právě pro vás. Mistr oboru Clive Barker už je sám o sobě záruka kvality a skvělé atmosféry, doufáme jen, že ne na úkor hratelnosti a délky hry. Hororová FPS přeci jen nepřichází mezi nás moc často, takže jsme vděční za každou a téhle bezmezně věříme.

Martin Chvíla

Martin Bureš

Výrobce: Mercury Steam
Vydavatel: Codemasters
Distributor v ČR: CD Projekt
Datum vydání: 1.10.2007
Multiplayer: NE
Počet hráčů: 1
Platforma: PC
Officiální stránky: ZDE

Související články

Články tohoto autora

Diskuse



Titulek   Jméno Datum
 Njn...  DeFZesZ  3.10.2007 07:10:26
RE: Njn... MasterM 3.10.2007 16:10:17
RE: RE: Njn... DeFZesZ 3.10.2007 23:10:13

Zobrazit vše   Zobrazit vybrané   Vložit příspěvek



Reklama
Přidat stránku jako domovskouPřidat do oblíbených
Reklama
NETservis s.r.o. - tvorba www stránek, redesign, flash, tvorba e-shopu, bannery, registrace domén, corporate identity, tvorba loga, webhosting, firemní prezentace, webové stránky | Free-WiFi.cz - Internet zdarma | Autoškola | Čokoláda | PSČ měst a obcí | Autostany | iPhone navigace | Česká kancelář pojistitelů | WPC terasy | optimalizace PageRank.cz | Recenze-her.cz - češtiny, návody, videa | Czin.eu