Sin & Punishment: Successor of the Skies - recenze

2.6.2010 Pokračování staré herní pecky

Pamatujete si na 10 let starou hru Sin & Punishment, tehdy byla vyrobená pouze pro Nintendo 64 a byla to velmi úspěšný titul hlavně v Japonsku. Jestli ano, a dokonce vás i bavila, tak určitě neopomeňte její pokračování Sin & Punishment: Successor of the Skies, pro Nintendo Wii. A nenadchne jenom fanoušky této hry, ale hlavně všechny, které baví tzv. "shoot-em-up" akce.

Poslat na e-mail | Tisknout |  Sekce: Nintendo Wii / Recenze

6 0

Sin & Punishment: Successor of the Skies je určitě povedené pokračování předchozího dílu. Doporučil bych ho všem fanouškům této série a také fandům Anime a "shoot-em-up" akce. Ale jinak je to jenom další průměrný počin na Nintendo Wii, který ani plně nevyužívá pohybového ovládání a časem je dost stereotypní.

• grafika, různorodost postav a prostředí
  • stereotyp, ovládání
Sin & Punishment: Successor of the Skies je arkádová střílečka z pohledu první osoby zasazená do post-apokalyptického světa. Odehrává se v budoucnosti, kde je vesmír rozdělen na dvě části, které proti sobě válčí. Vnitřní a vnější část, kde bylo spousta planet už zničeno, ale dokonce se vytvořilo i pár nových a právě na jedné z nich se odehrává příběh Isa a Kachi. Iso je člověk z vnitřního vesmíru a Kachi je malá holčička, která sice vypadá jak člověk, ale zevnitř je to stvoření z vnitřního vesmíru, kterou měl Iso najít a zabít, což neudělal, navíc se z nich stali ještě kamarádi. Proto jsou Iso a Kachi označeni lidmi z vnějšího vesmíru jako monstrum a jsou loveni jak lovná zvěř. Vlastně po nich jde celý svět, kamkoliv zajdou nikde nemají klid.

Ovládání je velmi jednoduché, můžete buď střílet, seknout a nebo uhnout. Pohybujete se jenom po obrazovce do stran, dopředu se Iso a Kachi pohybují sami. Takže váš úkol je pozorně sledovat dění na obrazovce a pohotově reagovat, občas to dá zabrat, protože na vás utočí více věcí najednou a vy se pořád pohybujete blíže k nim. Takže o nějaké klidné střílečce se hovořit nedá, je to spíše zběsilý útěk při kterém bojujete o přežití. Samozřejmě za každého zničeného nepřítele, či překážku se vám zvýší skóre, které se násobí, když jich zabijete víc najednou nebo rychle po sobě atd. Proto abyste dokončili level a postoupili dále, ale musíte cestou zničit i "pár" bossů, neboli Commanderů jak se jim v této hře říká. Každý je zcela odlišný a má i jiné útoky a slabá místa.
Hra se ovládá na Wii Remote, kterým míříte na obrazovku a střílíte po nepřátelích a také potřebujete Nunchak, pro pohyb do stran a uhýbání. Ale hru můžete ovládát na Classic ovladači a dokonce i s ovladačem Nintenda GameCube.

Grafika je na poměry Nintenda Wii hezká, je vidět že je to hra z Japonska a hlavně pro fanoušky Anime. Ve hře je hodně rozmanité prostředí od překrásných měst z budoucnosti až po podvodní tunely. Všechny lokality ale mají jedno společné, všechny jsou plné nepřátel, většinou ani nevíte po kom dříve střílet. I různorodost nepřátel a hlavně Commanderů stojí za zmínku, někdy na vás utočí hejno velryb nebo delfínů v moři a jindy čelíte velké vznášející se lodi plné vojáků.

Sin & Punishment: Successor of the Skies je určitě povedené pokračování předchozího dílu, na kterém pracoval stejný tým - Treasure. Doporučil bych ho všem fanouškům této série a také fandům Anime a "shoot-em-up" akce. Ale jinak je to jenom další průměrný počin na Nintendo Wii, který ani plně nevyužívá pohybového ovládání a časem je dost stereotypní.

Alexandr Vecka