Might and Magic Heroes VI - PC recenze

Might and Magic Heroes VI - PC recenze

25.11.2011 Tahová fantasie

Tahové strategie zas tak často nevychází. Hráčské pozornosti tak jistě neuteče fantasy turn-based strategie s dlouholetou tradicí a mírně změněným podtitulem Might and Magic Heroes VI. Překoná nejslavnější třetí díl nebo ne? Stojí za zahrání? Čtěte dál.

7 1 4

Might and Magic Heroes VI je důstojné pokračování, které se nese v duchu zjednodušování, které funguje poměrně dobře.

• -příběh
  • -zábava
  • -vyváženost
  • -multiplayer
  • -technické problémy
  • -nedotaženost grafiky
  • -pro někoho málo frakcí
Pokud se někdo z vás se sérií Heroes of Might and magic nesetkal, vězte, že se jedná o kultovní tahovou strategii, která oplývala skvělou atmosférou díky hudbě, zábavné kampani, pohádkovým zpracováním a na onu dobu skvělou grafikou. Ta vypadá i po těch letech dobře díky pěkným 2D animacím. Modlou hardcore hráčů je tak třetí díl, který vřele doporučuji, ale zpět k novějšímu dílu.

Každý nový díl přináší nové změny. Někteří hráči je uvítají, jiní naopak hanlivě označují vše jiné. A novým hráčům je to vesměs jedno, protože nemají srovnání. Heroes VI v novátorství, zejména zjednodušování, pokračují Výrazné změny se týkají managementu vašeho království. Mapa je rozparcelována podle hradů, ke kterému náleží příslušné doly. Počet surovin je tu také oproti předchůdcům menší. Pouze zlato, dřevo, kámen a krystaly. Díky naopak poměrně složitému a propracovanému systému skillů vašeho hrdiny vaše města neobsahují magické věže. Hračičkové také nebudou nadšení, že neuvidí změny v pohledu na město, pokud si koupí nové budovy (sám k takovým patřím). Je to maličko škoda a mám dojem, že autoři (Blackhole Studio) se snažili splnit termín vydání. Další novinka je možnost konvertovat, za obnos, dobytý hrad na svou vlastní frakci.

Esencí Heroesů jsou boje a těch si užijete mnoho. Na výběr je z pěti frakcí (Azyl, Necropolis, Inferno, Tvrz, Vodní svatyně). Pokud vám chybí jiné oblíbené skupiny, jistě na ně narazíme v datadiscích, které většinou vychází ve dvou kusech, jak jsme zvyklí. Oproti jiným dílům je zde zásadní změna Velký balanc mezi frakcemi. Frakce tak maličko ztrácí na svojí jedinečnosti ale pro multiplayer je toto jedině plus. Jednotek ve frakci máte sedm. Ty rekrutujete v zabraných městech. Nově je zde možnost rekrutování všech nových jednotek v kterémkoliv hradě, jež máte zabrán. Zjednoduší se tak chain-management jednotek a hra je o něco svižnější.

Samotné schopnosti hrdiny se dělí na cestu slz a krve. Podle toho, jaká rozhodnutí děláte, sílí vaše vybrané skilly a kouzla kterých je dohromady na dvě stě a výběr z nich není zprvu rozhodně snadný. Hrdina také může opětovně zasahovat jednou za kolo do bitvy magickou schopností. Čím vyšší level hrdiny, tím je silnější. Ale to známe z minula.

Další novinka tkví ve frakčních schopnostech, které jsou pro každou frakci unikátní. Nabijí se během boje a často rozhodují o prohře nebo výhře.

Děj se odehrává několik století před pátým dílem. Příběh se točí ohledně války mezi démony a anděly, přátelství mezi lidmi a orky (tam to vše začíná), manipulátorství a magie. Je příjemné, že inspirací byly některé slovanské postavy, nebo alespoň jména. Hra je tak posazena do blízkých krajů.

Nově k hraní Heroes VI potřebujete internet pro odemykání různých achievmentů, jejichž získání má vliv na hru samotnou. Díky kanálu Conflux také můžete zanechat různé vzkazy ohledně hry. K dispozici je i offline mód. Multiplayer je možno hrát po internetu nebo skrze „horké křeslo“ u jednoho počítače.

Pochvalu víceméně zaslouží umělá inteligence, která vám rozhodně nic nedaruje a každá vaše ztráta může znamenat celkovou prohru v daném scénáři nebo kampani, kterých je dohromady sedm včetně tutoriálu a epilogu. Co se týče obtížnosti, hra nabízí tři stupně a ten poslední opravdu umí pěkně zavařit, přestože částečně lze vytušit, jak se nepřítel zachová.

Grafická stránka není zlá. Není ani nějak výjimečná. Oproti předchozí pětce hra zas až tak lépe nevypadá. Jeden by určitě neřekl, že hry dělí pět let. Dobře vypadají jednotky na mapách, v gridu během boje, ale nepovedly se close-up přiblížení během některých výpadů. Animace vypadají jednoduše a odfláknutě. Cut-scény jsou renderovány většinou v enginu hry. Několikrát narazíte ale i na ta pěkná renderovaná videa. Většinou jsou to úvodní animace. Ubisoft by zasloužil na holou, co se týče optimalizace. Kromě toho, že na některých sestavách nešla hra ani spustit, dále si z vás tropí šoufky mizícím kurzorem. Mě nesmírně otravovalo zaseknutí obrazovky, takže scrollování nebylo možné a hru jsem musel natvrdo vypnout. Hra jinak běhala na mé sestavě standardně 75 FPS na plné pecky, takže si ji zahraje téměř každý, kdo ji spustí...

Naopak potěší standardně velmi kvalitní hudba, dabing je také většinou na velmi dobré úrovni a zvuky jsou standardní.

Heroes VI je velmi kvalitní hra, která mohla být ještě lepší, nebýt několika nedostatků a technických problémů. Doufejme, že brzy přijdou povedené datadisky a rozšíří možnosti zábavy ještě více. A ideálně bez chyb. Pokud se nechcete vracet do minulosti nebo už máte dost předchozí, i když asi stále nejlepší trojky, Might and Magic Heroes IV je velmi solidní volbou.

Výrobce: Nival Interactive
Vydavatel: Ubisoft
Distributor v ČR: Playman