Metal Gear Solid: Rising - preview

Metal Gear Solid: Rising - preview

26.11.2010

Proseká se Rising na výsluní herní scény, nebo skončí v propadlištích dějin? Bude hodnotným přírůstkem k sérii MGS, nebo se jedná o sprosté znásilnění úspěšné značky? Na tyto otázky nedokáže nikdo v současnosti odpovědět, ale pokusíme se vám odpovědi příbližit v našem preview.

Poslat na e-mail | Tisknout |  Sekce: Xbox 360 / Preview

Mezi hráči snad už neexistuje nikdo, kdo by nikdy neslyšel o herní sérii Metal Gear Solid. Její kořeny sahají dál, než si mnozí hráči uvědomují. Není tomu zase tak dávno, co Metal Gear oslavil 20 let. Za těch dvacet let se podoba série měnila hlavně po grafické stránce, ale hlavní mechanismy zůstaly nezměněny. Stále se jednalo o stealth akci (chápejte neviděn a neslyšen) s propracovaným a silným příběhem. Během let prošla Metal Gear hrami ohromná masa unikátních postav, které ovlivnily příběh, nebo si jen tak propluli do neznáma. Samotný příběh nemapuje jedno období, jako tomu bývá u "běžných" her, ale celé roky! Roky konspirací, válek a špionáží. Nutno podotknout, že příběh série není pro naprosté laiky. Je v něm spousta odkazů na události ze starších dílů. Jeden příklad za všechny - v MGS4 se Snake vrací do lokace, kde se odehrál MGS1 a vzpomíná na události, které se zde odehrály a vy tak máte možnost si odehrát jeden level z MGS1 v původní grafice. Příběh je tak tou nejdůležitější částí celé hry. O MGS4 se dokonce říkalo, že je více film, než hra. Myslím, že toto na uvedení do obrazu stačí. Přejděme tedy k MGS: Rising.



Rising je vše, co MGS série nikdy nepředstavovala a dá se říct, že se tomu i vyhýbala. V Risingu se nedočkáme žádné stealth akce, jde pouze o rozsekávání velkého počtu nepřátel. Nutno podotknout, že rozsekávání nepřátel vypadá efektivně a fyzika létajících končetin je také slušná. Vyjma končetin půjde přesekávat i spousta dalších věcí. Nejčastěji používané zbraně ve hře budou s největší pravděpodobností Raidenovi katany. Není se čemu divit, pistolí se totiž špatně přesekává sloup. Technické zpracování by tak nemělo být u této hry slabinou, což je jistě potěšující fakt. V Risingu bude i příběh, jindy tak důležitá část MGS her, odsunut na pozadí. Místo něj bude ve hře akce, akce a zase akce. Další změna se udála i v obsazení hlavní role. Milovaný Snake se v MGS4 odebral do důchodu a na jeho místo tak přichází Raiden, který se poprvé objevil v MGS2. Příběh ovšem nemapuje období po MGS4, ale dobu mezi MGS2 a MGS4 (ne, ta opravdu není zachycena v MGS3!). Dozvíme se tak, co Raiden celá ta léta dělal a pravděpodobně i jak se z něj stal ninja. To je možná jediný důvod, proč by mohli o koupi hry uvažovat i MGS veteráni, jinak milovníci stealth akce. Všem už musí být naprosto jasné, že tohle by si duchovní otec série Hideo Kojima na triko nevzal. Hru tak vyvíjí nový tým mladých vývojářů uvnitř Kojima Productions a samotný Kojima funguje spíše jako odborný dozor. I přes zprávu o Kojimově dozoru jsou stále někteří hráči skeptičtí a mnoho od hry nečekají, i když je pravdou, že přítomnost Kojimy přidala hře nějaké ty plusové body. Rising byl v jednu chvíli vyvíjen současně s Peace Walkerem (PSP titul), což způsobilo vzájemnou nevraživost mezi týmy. Situace se ovšem s vydáním Peace Walkera uklidnila a část týmu PW byla dokonce přesunuta na práce k Risingu. Zbylá část pravděpodobně pomáhá Kojimovi s jeho další hrou, o které se nic neví a ani není předmětem tohoto preview.



Konečné řešení otázky se dozvíme až v roce 2012, kdy Metal Gear Solid: Rising vychází na všechny platformy. Mezitím vývojáři určitě uvolní více informací a nějaké ty další obrazové materiály, takže už začneme získávat půdu pod nohama. Do té doby jsme nuceni věřit schopnostem studia a doufat, že se něco nepokazí. Z Risingu se díky multiplatformě stane prodejní hit, to je skoro tak jasné, jako že zítra vyjde slunce. Jestli se ze hry stane hit i po herní stránce už si netroufám odhadovat. Vývojáři vědí, že se pohybují po tenkém ledě a dělají tedy maximum pro to, aby hra byla co nejlepší.

Jan Zika

Související články

Články tohoto autora

Diskuse



Titulek   Jméno Datum

Zobrazit vše   Zobrazit vybrané   Vložit příspěvek



Reklama
Přidat stránku jako domovskouPřidat do oblíbených
Reklama
NETservis s.r.o. - tvorba www stránek, redesign, flash, tvorba e-shopu, bannery, registrace domén, corporate identity, tvorba loga, webhosting, firemní prezentace, webové stránky | Free-WiFi.cz - Internet zdarma | Autoškola | Čokoláda | PSČ měst a obcí | Autostany | iPhone navigace | Česká kancelář pojistitelů | WPC terasy | optimalizace PageRank.cz | Recenze-her.cz - češtiny, návody, videa | Czin.eu