Command & Conquer 3: Tiberium Wars (dojmy z dema)

Command & Conquer 3: Tiberium Wars (dojmy z dema)

19.3.2007 Další potomek prababičky všech RTS je na světě

Rok se s rokem sešel a chlapci z EA plni zkušeností z LOTR:BFME vytvořili žhavého adepta na nejlepší strategii roku. Všem nostalgikům ukápne slza, protože se povedlo zachovat hratelnost a atmosféru původní série – C&C: Generals k nim tak úplně neřadím – a vše skloubit s nádhernou grafikou.

Poslat na e-mail | Tisknout |  Sekce: Archiv / PC - preview | Čteno: 4089

Prvního unikátu mezi dnešními hrami si všimnou opravdu všichni. Cut scény nejsou totiž ani předrenderované, ani enginové, ale jsou hrané. Nádherně to připomíná 7 let starý C&C: Red Alert 2, zejména nádhernou stylizací scény do barvy odpovídající frakce. A mezi herci se dokonce objeví i Josh Holloway – Sawyer ze seriálu Lost.

Svět byl v minulosti zasažen meteoritem, který v sobě nesl tibérium, radioaktivně-jedovatou látku, která zamořila skoro celý svět. Většina povrchu planety je tak zcela neobyvatelná – takzvané červené zóny. Naštěstí zůstaly i modré zóny, místa prakticky nezamořená, ve kterých dominuje GDI – Global Defensiv Initiative, která je nyní ukolébána minimální aktivitou Bratrstva NODu, které v poslední misi C&C: Tiberian Sun ztratilo svého charismatického vůdce Kaina. NOD však ve žlutých zónách na hranicích pustin nezahálí, využije nepřipravenosti GDI, a v nejméně očekávaný okamžik brutálně zaútočí a mimo jiní zničí i Ion Cannon na oběžné dráze (supersilná zbraň vypuštěna v předposlední misi). Do příběhu se navíc přimotá i třetí frakce – mimozemští Scrini, kteří jsou svázáni s tiberiem a celou situaci notně zkomplikují.

Na rozdílnosti magického počtu tří stran RTS staví již od dob StarCraftu (potažmo až Duny). Rozdíly v hratelnosti nebudou samozřejmě až tak markantní, ale přes to využívá každá strana zcela jiné typy jednotek. Nejkonvenčnější GDI využívající pouze ozkoušené technologie vás prakticky ničím nepřekvapí – vedle klasického Mammoth tanku (nyní ve verzi MKIII) stojí za zmínku snad jen Zone Troopeři s ramenním raketometem a jetpackem, který jim umožní přeskakovat překážky. NOD naopak používá speciální, většinou ne pořádně ozkoušené křehké jednotky, které excelují variabilitou a speciálními schopnostmi, jako je třeba neviditelnost. O jednotkách Scrinů toho zatím moc známo není, ale měli by si brát příklad z hmyzu a jiných biočichů – šéfdesignér přiznal, že obdivuje monstra z Hvězdné pěchoty, tak je na co se těšit. Známým příkladem je chapadlovitý tripod s laserem (kdo si vybavil Válku světů, není daleko od pravdy).

Novinkou je rekrutování pěchoty po skupinkách, nyní za jedny peníze a jeden klik dostanete šest pěšáků, nebo dva specialisty (raketometčíky, snipery), které pak ovládáte, stejně jako třeba v LOTR:BFME, jako jednu skupinu. (Kdo hrál Dune 2, ví, že to zas taková novinka není.) Což by mělo souboje pěchoty a tanků trošku přiblížit realitě a zároveň to znásobuje počet vojáčků na bojišti. ;-) Zůstala možnost pěchotu umístit do budov a získat tak strategickou výhodu, navíc se pěšáci v blízkosti budov nebo terénních překážek kryjí, což jim nejen přidává bonus k brnění, ale vypadá to úžasně a v extrémních případech to zachrání pěšáky před mrzkým koncem pod pásy tanků.

Celkem nezajímavou novinkou je přítomnost radaru hned od postavení command centra. Zajímavé však je, že k této a mnohým dalším změnám autoři přistoupili v reakci na připomínky několika hardcore RTS hráčů – skalních fanoušků série, kteří vytváří fan stránky/blogy. Další novinkou pro sérii jsou klasické upgrady, které byly poněkud opomenuty i v C&C: Generals, základním raketovým vozítkům tak můžete přikoupit hmoždíř, nebo třeba nové brnění všem pěšákům. Když říkám všem, myslí opravdu všem, už zde nefungují Generalské dokupování pro jednotlivé jednotky.

Celý pocit komplexnosti a dodělanosti už jen podtrhuje jakási encyklopedie, ve které se dočtete úplně vše o světě C&C, co vás kdy zajímalo. A myslím, že to ukazuje to, na co se všichni můžeme těšit – C&C: TW bude komplexní propracovaná strategie s výbornou atmosférou, ale žádné velké inovace se nedočkáme.

Miloš Broulík

Výrobce: EA Games
Vydavatel: EA (Electronic Arts)
Distributor v ČR:
Datum vydání: 30.3.2007
Multiplayer: ANO
Počet hráčů: 8
Platforma: PC
Officiální stránky: ZDE

Související články

Články tohoto autora

Reklama
Přidat stránku jako domovskouPřidat do oblíbených
Reklama
NETservis s.r.o. - tvorba www stránek, redesign, flash, tvorba e-shopu, bannery, registrace domén, corporate identity, tvorba loga, webhosting, firemní prezentace, webové stránky | Free-WiFi.cz - Internet zdarma | Autoškola | Čokoláda | PSČ měst a obcí | Autostany | iPhone navigace | Česká kancelář pojistitelů | WPC terasy | optimalizace PageRank.cz | Recenze-her.cz - češtiny, návody, videa | Czin.eu